Skip to content

SANParks.org Forums

View unanswered posts | View active topics

Post new topic Reply to topic  Page 1 of 1
 [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Nuut en onkundig / New and uninformed
Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 1:15 pm 

Middag almal,

Ons beplan 'n trip Kruger Wildtuin toe, ek self was nog nooit daar nie, einde Junie 2015 vir 10 dae.

Ek het 'n paar vrae waarme ek hoop julle kan help.

Ons sal ry van die Kaap af (Stellenbosch) tot in Johannesburg, ons sal die aand daar oorslaap en dan die volgende oggend vroeg Wildtuin toe ry.

Ons gaan kamp, met n bakkie en trailer. So my eerste vraag is, watse kampe is die beste, en ook wat sal dit kos (per persoon of per staanplek/ per nag).

Volgende vraag, hoeveel kilometers ry mens in die kampe gedurende so n trip, +- 6dae in die Wildtuin.

Ons bakkie en trailer is baie goed uitgerus, so dit is nie my probleem nie, Ek wil net min of meer my begroting uitwerk vir ons trip.

Ek sal enige hulp en bydra/raad baie waardeer.

Baie dankie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi All,

We are planning a trip to the Kruger at the end off June this year, to my disappointment I have come to relies that we might have started our planning a bit too late (FIRST TIMER), we will be camping with a bakkie and a trailer. But looking at the availability it does not look good.

Anyway I still have a few questions and hope you can assist.

We will be leaving from Cape Town (Stellenbosch) and we will be sleeping over in Johannesburg, the trip will be 10 days spending about 6 days in the Park.

My questions at this stage is:

- What camp/camps will be best for a first time visit
- The prices per camp per night.
- On average, what distance do you travel per day in the camp during a visit. (budget related)

That is the 3 questions I have at this time, hope you can assist me.

Thanks a lot.

Last edited by Boon on Thu Jan 08, 2015 7:24 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Nuut en onkundig
Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 1:31 pm 
Virtual Ranger
Virtual Ranger

FAC Member (2013)
Welkom hier.

As jy hier bo gaan dan het hulle al die tariewe per kamp per dag. Onder Reservation is daar 'n Tariffs oppsie.

PS die mense verkies dat jy in Engels op the forum kommunikeer aangesien daar baie buitelanders is wat ook hier lees en dalk dieselfde vraag as jy het.

Kan ongelukkig nie help met die afstande nie dit hang maar af van persson tot persoon party mense ry glad nie rond nie en sit net in die skaduwee onder die boom in the kamp.

Hoop om nog baie te gesels.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Welcome to the forums.

If you go to the top of the webpage, you will find all the tariffs by camp by day. When you select Reservations you will find a tariff option in the dropdown.

PS people prefer that you communicate in English on the Forums due to the fact that many overseas members do read the Forums and might have the same question that you raised.

I am unable to help with the distances, because it differs from person to person. Some people do not drive at all and only stay in the camp and enjoy the shade of the trees.

Hope we can chat more in future.

Last edited by barryels on Fri Jan 09, 2015 7:15 am, edited 1 time in total.
Including of a translation

Profile  

Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 2:37 pm 

Middag Boon,

Welkom. Het jy miskien eers gaan kyk of julle wel staanplek gaan kry by een van die kampe? Einde Junie is mos skool vakansie en plekke is al vol bespreek.

Kyk bo op die blad onder "Reservations" sal jy "Availability" sien, kliek hom en gaan kyk of jy eers wel iewers kan inkom.

Ek het gou op 29 Junie gekyk - geen kamp plekke beskikbaar behalwe Malelane (suid) en Tsendze (noord). Nie juis 'n keuse nie.

Dit lyk my dit kos om en by R250 vir eerste 2 persone, beperk tot 6 per staan plek. Extra volwassenes (12jo+) is R72 en kinders onder 12 is R36. Hierdie is alles per nag.

Hoop ek het bietjie gehelp.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afternoon Boon,

Welcome. Did you enquire about the availability of stands by one of the camps? The end of June is school holidays en camping is already fully booked.

Look at the top of the webpage under “Reservations” for “Availability”. Select “Availability” and have a look if any camp sites are available.

I quickly looked at the availability on the 29th of June – no camp sites are available except at Malelane (South) and Tsendze (North) which does not give you a wide choice.

It seems that the cost is approximately R250 for the first two people, limited to 6 people per stand. Additional cost for adults (12 years +) is R72 and children under 12 is R36. These tariffs are per night.

Hope this helped a bit.

Last edited by barryels on Fri Jan 09, 2015 7:18 am, edited 1 time in total.
Included a translation

Profile  

Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 2:40 pm 

Moet ook se die grond is hard, amper soos toe ons in Etosha gekamp het.

Party mense gebruik 'n boor masjien on van die tent pennetjies in te kry.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Must say the soil is quite firm, nearly the same as in Etosha when we went camping there.

Some people use a drill to make holes for the tent pegs.

Last edited by barryels on Fri Jan 09, 2015 7:23 am, edited 1 time in total.
Included a translation

Profile  

Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 3:24 pm 
Senior Virtual Ranger
Senior Virtual Ranger
Award: Small Parks Promoter of the Year & Sighting of the Year - Small Creatures and Insects (2013)
FAC Member (2014)
Welcome to the best place – the Forum, Boon :dance:

To add to galed, we budget for about 200km per day and translate it roughly to R1/km. Important to remember is that one tends to stand a while at animal sightings for some time while motor still idling which means petrol is being used. You might encounter some roadblocks caused by buffalo herds or elephants where you also had to wait just to name a few examples.

If you plan to camp for 6 days, I would like to recommend staying either in 1 or max 2 camps, if you can get place. Keep watching the availability on the reservations page, because some camp sites become available over time. The cam site is indicated as Camp Site (CK) indicating Camp Site (CK) 6- max people and P – ppowerpoint. If the camp site do not has a ‘P’, it means no power point at that particular site. You pay R250 for 2 persons and then extra per adult and children to a maximum of 6 per camp site.

To add to your budget, remember that there are 3 tol gates on the H4 route that will cost you roughly about R175 in total on your way there and then again R175 back to Jhb, and this for a sedan motor. If you have trailors, then it will cost extra which means that you need to include this in your budget. It excludes the tolroads in JHB. :roll:

Because it is your first time, I will recommend you try to book for a place in one of the camps in the south of Kruger i.e. Skukuza, Berg'n Dal (or Malelane satelite camp) Crocodile Bridge, Lower Sabie of Pretoriuskop. You can from these camps easy drive nice circle routes and cover the whole of the south enjoying lots of sightings.

A another option is the central area i.e. Satara, Balule, Maroela (nearOrpen gate) as well as Letaba. Try to get a camp where you could be central to get to a variety of places and not pack up a number of times moving camp. It takes a lot of valuable time while you are staying relatively a short period in Kruger. We stay about 2 nights per camp in the bungalows and found this a bit tiring.

If you need information about specific and interesting places, you are most welcome to pm me.

I am not a camper, hence other forumites will be willing to assist on camping info, but about other info, just let me know. :thumbs_up: (I am just around the corner ..Cape direction) :D

Last edited by Kaapsedraai on Wed Jan 07, 2015 8:14 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 8:06 pm 
Moderator
Moderator

Hi all

Just a reminder that the forum's language is English, can you all please provide a translation edit within your posts, or ask a mod to assist?

Baie Dankie/Thank you very much :D

Profile  

Unread postPosted: Wed Jan 07, 2015 9:00 pm 
Junior Virtual Ranger
Junior Virtual Ranger

Hi Boon,

Welcome to the forum. I don't want to disappoint you but if you going for the school holidays its a bit too late to plan. Driving from Stellenbosch to Jo'burg can be a long stretch of 1400 km and best to split the trip. What about stopping halfway near Bloemfontein or even Mokala near Kimberley.

You can either enter south or north depending on preference. Phalaborwa is 1000 km from Kimberley and Malelane 890 km.

We like to camp at Tsendze (no power), Balule (no power), Shingwedzi, Satara in the north and Pretoriuskop, Lower-Sabi and Berg-n-Dal south.

Best to spend 4 days in one camp and decide on two camps. Satara and Lower-Sabi will cover quite a big range. You might drive a bit more, because of going for the first time and can budget on 150 - 200 km per day. The cost are R250 per site (base rate for two) plus R72 per person for additional adult.

Profile  

Post subject: Re: Nuut en onkundig / New and uninformed
Unread postPosted: Thu Jan 08, 2015 8:32 pm 
Junior Virtual Ranger
Junior Virtual Ranger

Hi Boon,
If you have the time, split your long trip in half. We slept over at Van der Kloof dam in December -- quiet road, fantastic place, really a good option.

For bookings try the following: Type in Kruger Park instead of a camp, and you have the option to see what is available for a specific night in ALL the camps on the same page...
Also remember -- there are many cancellations about 2 months before the time when people have to pay the full amount or cancel -- so don't give up.
I do all my bookings though Eezibookings satellite booking office in Stellenbosch -- Elize and her team are fantastic. Tell them what you want, and they will keep looking for cancellations etc. Tel. 086 1114845 if I remember correctly..
God bless,
Friedrich von Hörsten
Ps. Remember you can do just as well in out of the way camps like Malelane etc.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]